Meer klanten binnenhalen met deze marketingtechnieken

18-05-2020, 15:17 |Van onze partner

Wanneer je jouw bedrijf verder wilt laten groeien is de kans groot dat je verschillende marketingtechnieken in overweging neemt. Maar, hoe kies je nu de juiste opties en welke opties zijn er eigenlijk allemaal? We kunnen ons goed voorstellen dat dat niet altijd even duidelijk is. Daarom hebben we in deze blog een aantal tips voor je opgesteld, waarmee je een goede start kunt maken. Bekijk ze dan ook meteen hieronder!

Verdiep je in de mogelijkheden van social media

Social advertising of social selling zijn termen die worden gebruikt om het adverteren op social media platformen mee aan te duiden. Omdat er zoveel verschillende platformen zijn zit er ook veel verschil tussen de verschillende mogelijkheden die deze platformen bieden. Zo kun je zakelijke doelgroepen bijvoorbeeld erg goed bereiken via LinkedIn en werkt Instagram juist verrassend goed wanneer je kleding of accessoires probeert te verkopen. Verdiep je dus in de mogelijkheden van sociale media en experimenteer met het platform dat het beste bij je past.

Flyers gebruiken

In tegenstelling tot wat veel mensen denken kunnen flyers een ontzettend effectief marketingmiddel vormen. Dat komt vooral door de lage kosten die deze marketingtechniek met zich meedraagt. Een grote stapel flyers kost je vaak niet meer dan enkele tientallen euro’s en wanneer je één of twee jonge mensen deze laat verspreiden ben je ook aan salaris weinig geld kwijt. Zo bereik je veel mensen tegen relatief lage kosten. Het is echter wel erg belangrijk dat de flyer goed in elkaar zit, dus het ontwerp hiervan kun je vaak beter uitbesteden!

Word of mouth reclame op gang brengen

Eén van de belangrijkste redenen voor mensen om ergens te gaan eten, voor een bepaald merk te kiezen of op een andere manier het ene bedrijf links te laten liggen en het andere bedrijf niet, is word of mouth. Dit betekent simpelweg dat mensen graag keuzes maken op basis van informatie die zij van andere mensen hebben gekregen. Zorg er dus voor dat mensen reden hebben om over je te praten en dat deze redenen positief zijn. Word of mouth kost je immers geen cent en is daarom een aspect dat je nooit zomaar links moet laten liggen wanneer het om marketing gaat.

Verder ondernemen

We hopen dat het jou met deze tips lukt om meer uit je marketing te halen en verder te groeien met jouw bedrijf. We wensen je daarbij dan ook veel succes!